Undervisningsopplegg: Ta stilling til påstanden

Skap aktivitet, engasjement og diskusjoner i klasserommet!

En måte å få elevene til å bli engasjert på er å få dem til selv å ta stilling til fagstoffet. Samfunnsfaglærer Bendicte Wiik har satt sammen et opplegg der hun skaper aktivitet ved å få elevene til å bevege seg rundt i klasserommet når de skal ta stilling til ulike påstander innenfor et tema.

Opplegget er en fin måte å få elevene dine til å bevege seg på, få dem til å argumentere på og se en sak fra ulike sider. I tillegg så håper vi dette kan være en fin inngang til et nytt tema eller en fin måte å avslutte arbeidet med et tema.

Benedicte er lærer på Stabekk vgs og forfatter på det nye læreverket i samfunnkunnskap fra Gyldendal, Pilot.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s